woensdag 13 juli 2011

Tegen vet haar

Hi!

Vet haar: het is heel vervelend maar bijna niet te voorkomen. Je haar elke dag wassen, helpt niet dus nu wat tips om het minder te laten worden.



1. Je haar niet elke dag wassen. Je haar is er aan gewend dat het na een dag al vet word, omdat je het elke dag wast. Bouw het dus langzaam af, zo voorkom je na een dag al vet haar.

2. Gebruik geen shampoo tegen vet haar. Het klinkt misschien raar, maar de shampoo halen het natuurlijke vetlaagje er af, waardoor het juist sneller vet wordt.

3. Gebruik geen of heel weinig (alleen in de puntjes) stylingproducten zoals conditioner, gel, wax of mousse.

74091--42410452--u94d3a_large

4. Blijf van je haar af! Al is het lastig, wen het je af. Ook minder hard en vaak je haar borstelen helpt. (Extra tip: laat je borstel dus thuis, doe je haar vast of laat je elastiekje/speldjes thuis).

5. Voor sommige geen optie maar het is beter om je haar iets korter te hebben. Een pony scheelt soms al een hoop.

6. Gebruik geen (of heel soms) conditioner, maar niet te dicht bij de hoofdhuid.

7. Gebruik slechts een klein beetje (ongeveer de grote van een pinda) shampoo en spoel het uit met koud water. Daar gaat je haar van glanzen en wordt het minder vet.

8. Als je geen tijd meer hebt om je haar te wassen, helpt droogshampoo ook eventjes. Maar dat moet je niet te vaak doen.


9. Het schijnt dat je haar verslaafd kan raken aan een bepaald soort shampoo, dus gebruik elke keer een andere shampoo.

10. Als je een shampoo tegen vet haar gebruikt, gebruik dan een milde shampoo. Bijvoorbeeld een babyshampoo.

11. Was je haar niet te ruw uit (wrijf niet te hard).

247443_163133770418885_126086080790321_392409_1080124_n_large

12. Het schijnt ook dat als je je haar verft het minder snel vet wordt.

13. Als je geen tijd meer hebt, en geen talkpoeder of droogshampoo in huis hebt, draag dan een muts of petje.

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben. Weet je nog een tip die ik vergeten ben? Zeg het gerust. Ik zelf heb last van vet haar na ongeveer 2 dagen. Dan moet ik het wel echt wassen. Zelf doe ik niet aan al deze tips. Ik heb bijvoorbeeld geen talkpoeder of droogshampoo. Ik was mijn haar ook uit met warm water en gebruik gewoon conditioner. Ik borstel me haar ook vaak en zit ook vaak met mijn haar te spelen. Mijn haar is ook heel dun, dus je ziet heel snel als het vet is (dit is minder als je dik haar hebt). Ik was het om de 1 á 2 dagen. Genoeg, maar niet te veel!

Kiss,
Michelle.

665548-11-1310570537283_large

Geen opmerkingen:

Een reactie posten